Egynapos vipassana csend meditáció

kezdőknek

Egynapos vipassana csend meditáció kezdőknek

„Aminek kezdete van, véget is ér egyszer. 

Békélj meg ezzel, s minden jóra fordul.”

(Buddha)

Szeretnéd megtapasztalni az életedben a békét, nyugalmat, könnyedséget?

Szeretnéd elsajátítani azt a módszert, amivel Buddhának sikerült kilépni a szenvedésből?

Buddha tanítása a 4 nemes igazság, mi szerint a létezés, szenvedés. A szenvedésnek oka van. A szenvedésből van kivezető út. A szenvedés mindenkinél egyéni. Szenvedés lehet: a szorongás, a magány, a félelmek, a betegség, a pszichés fájdalom, az öregedés, a halál, a vágyak, a túlhajszoltság, az elme állandó zakatolása. Neked milyen szenvedésed van?

A vipassana meditációt belátás meditációnak is nevezik, mivel legfőbb ereje, hogy tiszta rálátást kapsz a saját életedre. A vipassana meditáció célja pedig hogy önmegfigyelés útján harmonizálja belső érzelmi állapotainkat, támogatja az elfogadást. A szenvedés az arra való képtelenség, hogy elfogadjuk az életet úgy, amint van.

A szenvedést, konfliktust okoz bennünk. Ettől egy örök elégedetlenség léphet felé és a belső harc, nagyon sok energiát emészt fel. Ettől érezhetünk egy folyamatos fáradtságot, békétlenséget. A vipassana meditáció segít az elfogadásban, ami nem egyenlő a beletörődéssel. Valamint abban, hogy mélyen együtt tudjunk érezni önmagunkkal, a helyzetünkkel és hogy kilépjünk az elme fogságából. A zen buddhisták így mondják:

 

„Ha van benned megértés, akkor a dolgok úgy vannak, ahogy épp vannak. És ha nincs benned megértés, akkor is úgy vannak, ahogy vannak.”  

Hogyan épül fel a nap?

 

  • A napot rövid lazító, egyszerű jógagyakorlatokkal kezdjük, ami mindenki számára elvégezhető. Ahogy ellazul a test, úgy az elme is könnyebben lecsendesedik.
  • A tudatos jelenlét eléréséhez megtanulunk koncentrálttá válni, figyelmünket 100%-ban rajta tartani a meditáció elsődleges tárgyán, a légzésen.
  • Megtanuljuk a címkézést, amivel ráérzünk arra, hogyan kezeljük és engedjük el a felmerülő gondolatokat, érzéseket, megtanulunk gondoskodni a fájdalmunkról.
  • A nap folyamán egymást váltják az ülő és a járómeditációk, mindez a nemes csendben történik.
  • Ebéd után relaxáció.
  • A végén megosztás.  

A Vipassana egy mély önismereti technika, amivel hosszabb távon egyre mélyebbre mehetsz magadba, mivel csak magadra figyelsz az egész nap folyamán, mindez felér egy komolyabb többnapos terápiával.  Tarts velem ezen a napon ahol megtanulod lecsendesíteni az elmédet, a lelki és érzelmi viharokat, megbarátkozni, elfogadóvá válni a mentális és fizikai fájdalmaiddal!

Kérlek hozz magaddal:

  •  kényelmes, laza váltóruhát, hölgyeket kérem, hogy a nadrág vagy szoknya legalább térdig érjen és a felső ne legyen mélyen dekoltált, 
  • ebédet, ami könnyű, és ha lehet húsmentes. (Van mikro, így hozhatsz olyan ételt is, amit melegíteni kell.)

A program előtt fél órával kávét ne igyál és ne edd tele magad.

2019-es időpontok:

November 09. (szombat) 9.30-16.15-ig

Helyszín: Budapest, Pandita Meditációs Központ, Margit krt. 44. IV. emelet, kapucsengő: 17.

A program díja: 8.800 Ft